Monday, August 30, 2010

Isu kafir masuk masjid / surau

Sehari dua ini isu YB dari DAP masuk masjid dan surau untuk memberi sumbangan hangat diperkatakan. Sebenarnya perkara ini telah bermula sejak Pakatan Rakyat merampas beberapa negeri dari BN pada PR12 yang lalu. Pada fahaman kebanyakan orang Islam biasa di Malaysia, PAS sebagai rakan seperjuangan dalam Pakatan Rakyat sepatutnya berperanan memelihara kesucian rumah2 ibadat orang Islam. Sebaliknya kita dapati satu angin liberal yang belum pernah kita lihat sebelum ini dalam minda ahli2 PAS yang bukan sahaja tidak menjaga kesucian rumah2 ibadat tersebut malah menggalakkan pula kafir2 DAP itu memijak ruang tengah sembahyang - hanya sejadah Tok Imam saja yang belum diberi untuk DAP duduk/berdiri untuk bertazkirah kepada jemaah.

Mengapa perkara ini boleh berlaku? Pada saya ini adalah kerana mereka yang bertanggung-jawab iaitu jawatan kuasa Masjid atau surau yang sudah terpengaruh dengan fikiran liberal dan perasan 'tera' parti PAS - bahawa kononnya pendekatan sedemikian menunjukkan kepada parti  DAP bahawa PAS bukan lagi fanatik macam dulu: bahawa mungkin DAP akan mendapat hidayah untuk menerima Islam; bahawa setiakawan PAS dalam Pakatan Rakyat adalah tulin dan suci! PERGGGH!! Mengapalah rakan2 dan sahabat2 kita dari PAS begitu sombong dan bodoh???

Perbuatan mereka itu disandarkan kepada zaman dahulu dimana orang2 Kafir kagum dengan orang2 Islam sehinggakan orang2 Kafir teruja dan tertarik dengan kebijaksanaan dan kehebatan orang2 Islam seperti Saidina Omar Al-Khatab atau Salehuddin Al-Ayubi! Pada zaman itu orang Islam adalah teraju dalam pelbagai bidang kehidupan - matematik, sains, astronomi, perubatan, geografi dan industri. Sanjungan orang kafir terhadap kehebatan ini tersimpan sampai sekarang dalam bentuk jubah graduan2 Universiti semasa konvokesyen mereka - lambang kebijaksanaan dan kematangan ilmu! ITU DULU!

Sekarang ini, diserata dunia dan di Malaysia, apa ada pada orang Islam? Tambah2 lah pulak pandangan DAP terhadap PAS dan orang Melayu Islam terutamanya. Tidakkah Kit Siang dan Karpal itu memandang 'hina' agama dan orang Islam? Macam mana lagi mereka perlu buat atau kata sebelum kita faham apa yang mereka perjuangkan - untuk menghapuskan penguasaan orang Melayu Islam dan menolak Islam sebagai agama rasmi dan ulung di Malaysia. Janganlah kita menipu diri sendiri dan berkata bahawa itu bukan pandangan semua ahli DAP - itu hanya Kit Siang dan Karpal, ahli2 lain bukan macam itu! Sebenarnya, kalau Kit Siang dan Karpal yang paling bijak dan licik dalam DAP itu tidak menerima Melayu dan Islam, ahli2 lain lagi2 lah tidak minat kepada kita. Nak ajak Teresa Kok, Tony Pua, Ronnie Liu memahami Islam dan PAS khasnya dan orang Melayu amnya - sudah lah, jangan mimpi lah!

Baru2 ini juga timbul pula isu pasal mendoakan Guan Eng. ada juga pihak2 dari PAS cuba mengaitkan kisah dimana Rasulullah pernah mendoakan diantara dua Omar untuk masuk Islam. Maka hujah mereka i) tidak salah untuk mendoakan orang Kafir - untuk masuk Islam 2) kiranya Sunnah Nabi. Macam itu punya usaha untuk 'matlamat menghalalkan cara' - kalau nak bagi bini atau mak sendiri pun boleh kut sebab nak pujuk DAP masuk Islam! Bukankah Abdul Rahman Auf dipelawa untuk mengambil salah seorang isteri sahabat dari kaum Ansar semasa Hijrah pertama dulu!? Itu pun satu lagi 'perkara' yang PAS boleh cuba untuk memenangi hati Guan Eng!

Hakikatnya ialah jiwa dan hati PAS sudah lemah - Guan Eng kata sahaja dia nak ikut Umar Abdul Aziz, maka masyhurlah dikalangan ahli PAS bahawa Guan Eng nak peluk Islam. DAP tidak minta pun nak masuk masjid kita - kita yang terhengeh-hengeh menjemput DAP. Kita yang memuja mereka dan bukan sebaliknya! Bodoh dan sesak sungguh nampaknya PAS untuk menghalalkan kesilapannya bersekongkol dengan musuh yang terang lagi nyata. Ini agaknya tempelak dari Allah SWT sendiri - dulunya apa sahaja yang UMNO buat adalah haram dan ditolak Islam kononnya - berkawan dengan Cina, lantik kafir jadi menteri, buat itu salah, tak buat ini salah dan pelbagai lagi bahan kempen untuk memancing undi. Hari ini kita lihat dengan mata kepala kita sendiri betapa semua yang haram dahulu sudah halal sekarang ini. Allah SWT Maha Mengetahui! Malangnya orang Melayu Islam biasa di Malaysia terpaksa menerima bahana pembohongan diri sendiri oleh PAS.

Jangan salah faham wahai pembaca - saya tidak kata UMNO betul! Saya hanya kecewa kumpulan yang hendak menolak UMNO rupanya lebih teruk perbuatannya. Kalau UMNO dikatakan melahap kekayaan dunia dan tidak peduli akhirat, sekarang ini sudahlah PAS tidak peduli kepada dunia dan lebih teruk lagi PAS mengadaikan akhirat! Apa tidaknya, kepimpinan Pakatan Rakyat berada pada DAP (perintah didunia) dan segala apa yang suci tentang Islam kini diambang kemusnahan - inilah perjuangan PAS sekarang

i) Bangsa Melayu tidak boleh diperjuangkan (Assabiyah - racist)
ii) Hak istimewa orang Melayu dan Islam tidak perlu kekal dalam Perlembagaan (Keadilan - sama rata)
iii) UMNO mesti dikalahkan malah dipupuskan (ganti dengan DAP secara tidak langsung)
iv) Bergabung atau kerjasama dengan UMNO tidak boleh (UMNO munafik - dengan DAP tidak mengapa, mereka pun benci UMNO juga)
v) PAS adalah parti Allah ( mesti dapat pertolongan punya!)

Sebenarnya, saya tidak sangka begitu bodoh dan sombongnya pegangan PAS sekarang. Macam2 telah dibuat DAP di Pulau Pinang, Perak dan Selangor. Namun PAS masih bersama-sama mempertahankan kepentingan Pakatan Rakyat. Seolah2 apa yang ada di Malaysia selama ini semuanya zalim dan haram belaka. Teringat saya kepada kisah negara Kordoba di Andalusia, Sepanyol dulu - oleh kerana terlalu inginkan kuasa memerintah ada dikalangan pembesar orang Islam berpihak kepada Kristian dan membuka pintu tembok untuk membenarkan tentera Kristian memasuki ibu negeri Kordoba. Mereka berharap untuk menjadi pemerintah mengantikan Khalifah masa itu. Akhirnya, Kordoba jatuh ketangan Kristian dan orang2 Islam yang belot kepada Khalifahnya sendiri dihukum bunuh oleh Kristian dengan kata2 ' Pembelot seperti kamu tidak layak hidup'!

Politik dunia itu kotor dan berkawan dengan musuh hanyasanya untuk mengalahkan saudara seagama adalah strategi paling bodoh dan akan memakan diri!  Belajarlah dari sejarah silam - sebelum semuanya terlambat!!

No comments: