Friday, September 16, 2011

Bendera Baru Pakatan Rakyat Untuk Malaysia mulai 2012-2013



Mungkinkah ini bendera baru Malaysia jika PR memerintah?
(Yang bintang hijau ditengah itu simbol baru PAS!) 





ISA mansuh : DAP mula tunjuk belang nak tukar bendera Malaysia !!!!




PANAS !! Memang  kurang  ajar sekali   bila baca pemimpin DAP  ini punya kenyataan ketika seluruh rakyat Malaysia menyambut   Hari Kemerdekaan Malaysia ke 54 & Hari Malaysia hari ini .

Di sebalik  semangat seluruh  rakyat  tidak kira kaum Melayu , Cina , India, Kadazan , Iban dan lain-lain mengibarkan Jalur Gemilang bagi menunjukkan semangat patriotik hari ini  , bekas tahanan ISA Manoharan Keling Paria   ini mengedarkan bendera roket DAP di kawasan DUN beliau .

Paling kurang ajar & biadap   sekali mengatakan bendera Jalur Gemilang sekarang  ini  adalah nampak BN  dan jika Pakatan memerintah akan ditukarkan terus bendera baru !!

Mungkin inilah kesan-kesan  besar pasca  ISA dihapuskan oleh Najib semalam hingga    menyebabkan juak-juak rasis telah  bermaharajalela kembali  melakukan onar di bumi Malaysia ini !!!!


 GPB mohon NGO-NGO Melayu , Pemuda UMNO atau parti komponen BN lain agar membuat laporan polis terhadap Manoharan ini kerana beliau didapati sudah menghasut rakyat  jika kita meneliti artikel daripada portal di bawah ini .


DAP MEMANG RASIS  & CHAUVINIS ... MEMANG PATUT DIHARAMKAN  SAJA !!












Mungkin disebabkan merasa selamat selepas Akta ISA dimansuhkan, seorang pemimpin DAP mencadangkan agar bendera kebangsaan negara dihapuskan dan diganti dengan bendera yang lebih bercirikan rakyat.

ADUN DAP Kota Alam Shah, M.Manoharan mahukan Jalur Gemilang digantikan dengan bendera baru dan ia akan terlaksana jika Pakatan Rakyat mengambil alih kuasa pada Pilihanraya umum akan datang.

Seperti yang ditulisnya dilaman Facebook, Manoharan mengakui enggan mengibarkan bendera Malaysia pada Hari Malaysia dan menyifatkan bendera kebangsaan harus ditukar kerana ia sudah tak lagi relevan kepada negara.

Beliau juga mengedarkan bendera DAP dan bukannya Jalur Gemilang di kawasannya bersempena dengan Hari Malaysia.

Dari sumber yang rapat dengan Manoharan memberitahu, ADUN DAP itu menegaskan bahawa beliau langsung tiada niat jahat atau tidak menghormati bendera kebangsaan. Sebaliknya beliau menegaskan rakyat Malaysia perlu melihat cadangan itu dengan hati yang terbuka.

"Bendera ini telah lama dikaitkan dengan Barisan Nasional, yang telah memerintah sejak merdeka. Jika kerajaan diganti, maka begitu juga sekiranya bendera kebangsaan," katanya.

"Bendera kebangsaan kita telah wujud lebih daripada 50 tahun. Masa dan keadaan telah berubah dan hanya yang betul yang sepatutnya kita perlu mengambil kira,".

Beliau juga berkata bahawa antara yang perlu diubah di bendera kebangsaan sekarang ini ialah jalur merah putih dan juga warna biru yang membuat Malaysia kelihatan seperti hamba kepada Amerika Syarikat." hujah Manoharan. UTARA NEWS 



Artikel asal:

No comments: